Basında “Et ve Süt Kurumu kuzu eti tanıtımına 193 milyon lira harcayacak” şeklinde çıkan haberler gerçeği yansıtmamaktadır. ESK’nin böyle bir reklam bütçesi yoktur.
Haberlerde atıf yapılan Et ve Süt Kurumu 2024-2028 Stratejik Planı çerçevesinde;
-Küçükbaş hayvan üreticilerinin desteklenmesi,
-Koyun kuzu eti tüketimini artırmaya yönelik yeni politikalar geliştirilmesi,
-Koyun, kuzu eti üretim ve tüketimini özendirici tanıtım çalışmaları,
-Küçükbaş üreticilerine yeni pazarlar oluşturulması,
-Koyun etinden Et ve Balık Kurumu markalı yeni ürünler üretilmesi ve tüketicilere ekonomik fiyata daha fazla koyun kuzu eti ulaştırılması gibi çalışmalar ile hayvancılığın gelişimine katkı sunmayı hedefleyen 5 yıllık planın toplam maliyeti 193 milyon TL olarak öngörülmüştür.
Bu maliyetin %98'i doğrudan üretim faaliyetlerini (küçükbaş hayvanın üreticiden alımı, üretim, paketleme, lojistik vb.) kapsamakta olup, sadece %2’si üretim ve tüketimi özendirici tanıtım çalışmaları için öngörülmüştür.